24 March 2006

24 maart 2006 - Werk en Auto

Heel goed nieuws uit NZ! Brenda heeft een baan!
Ik was gisteren bij een orthodontist in het centrum geweest om een paar uurtjes mee te kijken in haar praktijk. Dat was heel interessant en de orthodontist en haar twee assistenten waren ontzettend aardig en hebben me van alles laten zien en uitgelegd. En na een uurtje vroeg ze of ik heel even met haar mee wilde komen en toen we in haar kantoortje waren bood ze me een baan aan. Zo simpel kan dat dus ooit gaan!
Ik mocht zelf kiezen of ik 4 of 5 dagen wilde en per wanneer ik wilde beginnen. Helaas mocht ik niks zelf kiezen over het salaris, dat was wel jammer…
Ik moest er maar rustig over na denken en haar dan terugbellen. Tja, daar hoefde ik natuurlijk niet zo lang over na te denken. Ik zit nou niet bepaald in de positie om veel noten op mijn zang te hebben, maar haar aanbod was zeker niet slecht.
Nou, ik heb dat natuurlijk geaccepteerd en ik begin op 3 april en dan voor 5 dagen in de week. Later, als Geert ook werk heeft kan ik dan altijd nog terug naar 4 dagen als ik dat wil. Dus ik heb nu nog ruim een week vrij en dan kan ik aan de slag! Ik vind het wel heel spannend, maar Donna, de orthodontist heeft er alle vertrouwen in dat het goed komt!
Misschien zit er dan toch waarheid in het gezegde dat de Kiwi’s het erg waarderen als je zelf initiatief toont en gewoon bij bedrijven binnen stapt. Helaas moet Geert nog even afwachten voor zijn baan, maar als ik al ga werken kan hij mooi poetsen, eten koken, boodschappen doen, ramen lappen, de was strijken etc etc etc…

Ondertussen hebben we ook een ontzettend leuk autootje gekocht. Het is een Toyota Yaris (noemen ze hier Echo) uit 2003. Daar rijden we nu dus heel trots in rond. We beginnen de weg al goed te kennen in de stad We gaan ook heel vaak wandelen om de wijk beter te leren kennen en dat zijn stevige wandelingen, want deze wijk ligt op een heuvel. Deze week zijn we ook voor het eerst weer wezen hardlopen. Dat viel een beetje tegen na 6 weken gedwongen rust, maar het terrein is hier natuurlijk ook behoorlijk pittiger en de conditie komt wel weer als we wat vaker gaan

Verder zitten we hier nog steeds heel gezellig in de achtertuin van Gerda. Het bevalt ons erg goed, misschien willen we straks wel niet meer weg hier…We hebben wat huurhuisjes bekeken de afgelopen dagen, maar daar waren we niet erg van onder de indruk. De meesten zijn tamelijk uitgeleefd en naar Nederlandse begrippen wat primitief. Het is zelfs tamelijk normaal dat er geen enkele vorm van verwarming in zit. En als ze nou goedkoop zouden zijn,dan kun je dat nog begrijpen, maar vaak zijn ze behoorlijk aan de prijs. Het is een beetje tegenstrijdig: Je koopt hier voor niet veel geld een prachtig koophuis op een perceel van 500 vierkante meter of meer, maar voor een beetje fatsoenlijk huurhuis (met twee ienie minie kleine slaapkamertjes)moet je diep in je portemonnee.We moeten dus nog even bekijken hoe we dat gaan doen.
Maar voorlopig zijn we weer een stap verder in de goede richting. Jullie horen wel hoe het allemaal verder verloopt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home